Wat is EMS?

Elektro Musculaire Stimulatie (EMS) staat voor trainen met weerstand door middel van stroom. Via een trainingspak met elektroden worden impulsen direct gestuurd naar al je belangrijke spiergroepen en dieperliggende spieren tijdens een serie van oefeningen. Met EMS kan je lichaam 150x meer spiersamentrekkingen produceren dan bij een gewone training. Een EMS-trainingssessie van 20 minuten staat daarmee gelijk aan minimaal 3 uur traditionele fitness. 30PT werkt met het revolutionaire I-Motion systeem dat volledig draadloos is, waardoor je dus totale vrijheid hebt om te bewegen.

Is EMS gevaarlijk?

EMS is zeker niet gevaarlijk. Er zijn wel een aantal contra-indicaties waarbij EMS word afgeraden. Die lees je onderin deze pagina.

WIL JIJ GRAAG JOUW DOELEN BEHALEN? MEER IN SHAPE, MEER SPIERMASSA, AFVALLEN OF REVALIDEREN?

personal trainer arnhem 2
fysieke training

Personal training

De individuele coaching is helemaal ingesteld op jouw persoonlijke wensen, behoefte en uiteraard beginsituatie. Iedereen is anders en wij denken niet in beperkingen maar juist in jouw mogelijkheden.

De beste personal trainer is diegene die er zo snel mogelijk achter komt wat werkt voor jou als persoon. Dus wil jij nou weten wat voor personal training het beste is voor jouw? Schrijf je dan snel in voor 30PT en ervaar het zelf.

Efficient trainen en doelen behalen? DAT IS 30PT PERSONAL TRAINING

Contra-indicaties 30PT

30PT EMS is veilig en wordt door tienduizenden mensen wereldwijd gebruikt. Toch is het belangrijk dat je, net als bij iedere andere trainingsvorm, bewust omgaat met de effecten die trainen op het menselijk lichaam hebben. Onderstaande geeft een richtlijn voor veilig trainen. Overleg bij restricties of twijfel aangaande lichamelijke belasting te allen tijde met je 30PT trainer.

Relatieve contra-indicaties

Personen met de onderstaande indicaties raden wij aan om, voordat er gebruik wordt gemaakt van 30PT, de behandelende arts of specialist om toestemming te vragen:

  • Tumoren
  • Hartproblemen
  • Tuberculose
  • Vaataandoeningen
  • Bloedingen, aanleg tot bloedingen (hemophilia)
  • Neurologische aandoeningen
  • Huid intolerantie
  • Diabetes mellitus
  • Epilepsie
  • Rug hernia of liesbreuk

Contra-indicaties

Indien je jezelf herkent in onderstaande situatie(s) dan raden wij af 30PT training af.

  • Zwangerschap
  • Dragen van een pacemaker
  • Ontstekingen (bacterieel of viraal)

Overbelasting

Herstel is minstens zo belangrijk als training. Vermijd daarom overbelasting. 30PT is een intensieve trainingsvorm en dient als zodanig ingepast te worden in een (bestaand) trainingsschema. Wij raden in ieder geval het volgende aan:

  • Volg geen 30PT training wanneer er gisteren en/of vandaag getraind is met maximale of een grote fysieke belasting.
  • Wij raden af om de dag na 30PT training de getrainde spiergroepen nogmaals (intensief) fysiek te belasten.